طراحی سایت تخصصی | سئو سایت هدفمند

ارگانیک سرچ یا جستجوی ارگانیک چیست؟

ارگانیک سرچ یا جستجوی ارگانیک چیست
آنچه در این مقاله می خوانید:
    Add a header to begin generating the table of contents

    ارگانیک سرچ چیست؟

    اگر صاحب یک سایت باشید، حتما عبارت ارگانیک سرچ را شنیده اید. اما جستجو ارگانیک چیست؟ سرچ ارگانیک چه تاثیری در سئو سایت می گذارد؟ چطور می توانیم Organic Search را افزایش دهیم؟ در ادامه به صورت کامل به این موارد پرداخته ایم.

    همانطور که احتمالا می دانید، در صفحه نتایج جستجو گوگل، دو نوع نتیجه وجود دارد؛ نتایج جستجو پولی و نتایج جستجوی ارگانیک. در ادامه این دو مورد را شرح خواهیم داد:

    • نتایج جستجوی پولی (پرداخت به ازای کلیک): در این حالت وب سایت ها هزینه ای را به گوگل پرداخت می کنند تا هنگامی که عبارات خاص مدنظر آن ها توسط کاربران جستجو شوند، گوگل آن وب سایت را در نتایج جستجو خود به کاربران نمایش دهد. در کنار لینک این نوع نتایج، حروف Ad وجود دارد که به معنای تبلیغاتی بودن آن ها است. هزینه نتایج جستجو پولی، بر اساس تعداد دفعات کلیک روی لینک سایت های ذکر شده محاسبه می شود که به این نوع تبلیغات، تبلیغات PPC یا پرداخت به ازای کلیک نیز گفته می شود.
    • نتایج جستجوی ارگانیک: در این حالت، نتایجی که گوگل پیشنهاد می دهد، مرتبط ترین نتایج با عبارت جستجو شده می باشند. این سایت ها بدون پرداخت هیچگونه هزینه ای به گوگل و فقط با رعایت هرچه بیشتر و بهتر اصول سئو، لینک صفحات مختلف سایت خود را، بر اساس عبارات مرتبط جستجو شده توسط کاربران، به رتبه های برتر نتایج گوگل می رسانند.

    چطور وب سایت هایی که تبلیغات کلیکی دارند را تشخیص دهیم؟

    در کنار لینک وب سایت هایی که تبلیغات کلیکی هزینه کرده اند، حروف Ad یا آگهی قرار داده شده است. هزینه نتایج پولی بر اساس تعداد کلیکی است که روی لینک آن سایت انجام میشود.

    چطور وب سایت هایی که تبلیغات کلیکی دارند را تشخیص دهیم؟

    نتایج ارگانیک در serp

    SERP مخفف شده کلمات Search Engine Result Page می باشد که به معنی صفحه نتایج موتور های جستجو است. همانطور که گفته شد لینک های سایت های مختلف در serp ممکن است به دو روش طبیعی (ارگانیک) یا پولی (تبلیغاتی) قرار بگیرند.

    اگر بخواهیم لینک صفحات سایت خود را به صورت نتایج ارگانیک در serp قرار دهیم، باید سایت و صفحات آن را مطابق با معیار های تعیین شده توسط الگوریتم های موتور جستجوی مدنظر ایجاد کنیم، که به این کار سئو سایت یا بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو گفته می شود.

    هر موتور جستجو می تواند الگوریتم ها و فاکتور های خاص خودش را داشته باشد؛ بنابراین، ارگانیک سرچ ها در گوگل، بینگ، یاهو و سایر موتور های جستجو لزوما برای یک عبارت خاص، یکسان نخواهند بود.

    نتایج ارگانیک در serp

    اهمیت ارگانیک سرچ

    مهم ترین هدف از سئو سایت، ارتقاء جایگاه یک وب سایت در صفحات نتایج موتورهای جستجو است. با داشتن رتبه برتر در صفحات نتایج جستجو، وب سایت ها می توانند به طور قابل توجهی ترافیک بیشتری به دست آورند که این موضوع به احتمال زیاد منجر به افزایش درآمد چشمگیری برای آن ها می شود.

    یک سایت می تواند از طریق روش هایی بجز ارگانیک سرچ، برای خود ترافیک کسب کند، اما با توجه به این که تقریبا تمامی این روش ها مستلزم پرداخت هزینه های زیادی هستند و به محض اتمام پرداخت ها کسب ترافیک نیز تمام می شود، استفاده از سئو و کسب ترافیک ارگانیک، بسیار مقرون به صرفه تر و دارای بهره وری بیشتری می باشد.

    قبل از این که از اهمیت Organic Search برای سئو صحبت کنیم، ابتدا انواع ترافیکی که وب سایت شما می تواند داشته باشد را ذکر می کنیم:

    • ترافیک مستقیم (کاربران با وارد کردن آدرس دامنه وب سایت مستقیم وارد سایت شما خواهند شد.)
    • ترافیک ارگانیک (کاربر از طریق سرچ گوگل یا دیگر موتور های جستجو وارد سایت شما شود)
    • ترافیک ایمیلی (کاربر از طریق تبلیغات ایمیل مارکتینگ وارد سایت شما شود)
    • ترافیک ارجاع (کاربر از طریق لینک سایت دیگر وارد وب سایت شما شود.)
    • ترافیک شبکه های اجتماعی (کاربر از طریق لینک درج شده در شبکه های اجتماعی اینستاگرام، فیس بوک، تلگرام، یوتیوب و غیره وارد سایت شود)
    • ترافیک پولی (کاربر از طریق تبلیغات کلیکی مانند گوگل ادوردز وارد سایت شما شود.)

    به غیر از تبلیغات گوگل ادوردز تمامی ورودی های دریافتی تاثیر بسزایی بر روی سئو وب سایت شما دارند، (کلیک های تبلیغات گوگل ادوردز در سرچ کنسول گوگل ثبت نمی شود، و این تبلیغات فقط می تواند به فروش بیشتر محصولات و همچنین برند سازی مجموعه شما کمک نماید.)

    اما در بین انواع ترافیک های ذکر شده ترافیک ارگانیک سرچ برای گوگل از اهیمت بسیار بالایی برخوردار است، چرا که زمانی سایت شما کلیک بالایی را از سرچ طبیعی گوگل دریافت می کند که صفحات وب سایت طبق الگوریتم ها و قوانین گوگل به صورت استاندارد سئو شده و بالا آمده اند.

    البته ذکر این نکته نیز حائز اهیت است که ما زمانی که از سئو و بهینه سازی وب سایت صحبت می کنیم، منظورمان صرفا دیده شدن در گوگل نیست، بلکه باید برای یک برندسازی موق علاوه بر گوگل شما از بستر های دیگر نیز جهت برند سازی استفاده نمایید.

    برای این منظور نیاز است که شما حتما دانش خود را در زمینه تولید محتوا و نویسندگی هم تقویت نمایید، که ما در مقاله آموزشی منابع تولید محتوا وب سایت های معتبر خارجی که آموزش های رایگان را به شما ارائه می دهند را معرفی کرده ایم.

    چطور جستجوی ارگانیک یا Organic Search را افزایش دهیم؟

    در قسمت قبل تکنیک های اصلی برای افزایش ارگانیک سرچ را به شما گفتیم؛ اما اگر بخواهیم با جزئیات بیشتری در این باره صحبت کنیم، باید بگوییم که تولید محتوای اصولی را جدی بگیرید.

    گام اول برای افزایش بازدید ارگانیک، تحقیق درست کلمات کلیدی است؛ هدف اصلی شما نمایش سایت در عباراتی است که کاربر آن را جستجو می کند. بنابراین ابتدا باید کلمات کلیدی مرتبط با کارتان و هدف کاربر را شناسایی کنید.

    پس از شناسایی کلمات کلیدی درست، منبع با کیفیت و کاملی را برای محتوای خود پیدا کنید. هر چه محتوای شما کاملتر باشد، مخاطب رضایت بیشتری از شما خواهد داشت. انتخاب یک عنوان مناسب که بتواند در نگاه اول کاربر را به خود جذب کند نیز از اقدامات مهمی است که در افزایش ارگانیک سرچ تاثیر زیادی دارد. اگر در زمینه تولید محتوا مهارت کافی ندارید، بهتر است از مشاوره تولید محتوا یا از شرکت های معتبر در این زمینه کمک بگیرید.

    چطور جستجوی ارگانیک یا Organic Search را افزایش دهیم

    عوامل تاثیرگذار در سرچ ارگانیک

    برخی از عوامل مهم که می توانند سبب قرار گیری یک وب سایت در نتایج سرچ ارگانیک شوند عبارت اند از:

    • ساختار مناسب لینک های داخلی و خارجی
    • داشتن بک لینک های با کیفیت
    • رعایت اصول سئو فنی
    • داشتن محتوای با کیفیت
    • استفاده از عکس و فیلم های مناسب
    • بهینه بودن سایت برای موبایل
    • داشتن گواهی نامه SSL
    • و…

    تمام روش‌های موجود برای قرار گیری در ارگانیک سرچ را می‌توان به دو دسته تقسیم کرد:

    • سئو داخلی: سئو درون صفحه یا همان سئو داخلی شامل مجموعه فعالیت هایی می شود که درون یک سایت توسط ادمین آن قابل اجرا هستند. مانند: تولید محتوا، لینک سازی داخلی، بهینه سازی تصاویر، سرعت بارگذاری سایت، سئو فنی و… .
    • سئو خارجی: سئو خارجی شامل فعالیت هایی می شود که در راستای بک لینک سازی انجام می گیرند. مانند: بک لینک‌ سازی هدفمند مثل گرفتن رپورتاژ آگهی و فعالیت‌ در شبکه های اجتماعی و لینک سازی در آن ها برای وب سایت.

    دیدگاه‌ خود را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    پیمایش به بالا